Galeri kami

blog 'tak aktif', tapi facebook terus aktif (hehe)

Sunday 1 May 2011

BN sapu duit PKB untuk PRU 12 macam reta meredak tok nenek depa

Oleh: Tok Senapi


Tak habih lagi cerita di zaman BN. Permodalan Kedah Berhad (PKB) adalah syarikat GLC di bawah Menteri Besar Diperbadankan.

Antara Ahli Lembaga Pengarah PKB ialah Di antara Ahli Lembaga Pengarah PKB ialah Dato’ Mahdzir Khalid, Dato’ Abdul Rahman Ariffin, Datuk Yaakob Hj Mohamad, Dato’ Ghazali Ibrahim, Dato’ Ahmad Sudin, Dato’ Bakri Hj Ali Mahamad, Dato’ Mohd Akhir Shafie dan Dato’ Arzmi Abdul Hamid. Kesemua mereka adalah pemimpin Umno.

PKB bukan badan kebajikan. Anehnya menjelang pilihanraya umum ke 12, PKB menjadi begitu pemurah berbelanja wang kononnya kepada fakir miskin, dalam program-program politik BN. Itu cuma yang tertera di atas kertas, tetapi hakikat itu wang itu diguna untuk 'membeli undi' BN.

PKB telah mengeluarkan wang tunai sejumlah RM300,000.00 pada 26 Februari 2008 dan RM200,000.00 pada 4 Mac 2008 untuk BN menghadapi pilihanraya umum. Di mana tanggungjawab pihak atasan, PKB sebagai sebuah syarikat korporat yang besar telah membuat pemberian tunai tanpa sebarang dokumen sokongan mengenai pengesahan penerimaan dan pembayaran?

Sewaktu pilihanraya itu juga, dua buah syarikat iaitu Charok Indah Enterprise dan Gerbang Utara Enterprise telah diberi projek kononnya untuk kerja-kerja sosial, masing-masing sebanyak RM57,540.00 dan RM86,000.00. Projek yang dilaksanakan oleh kedua kontraktor tersebut tidak pernah diputuskan oleh mesyuarat Ahli Lembaga Pengarah atau mesyuarat pengurusan PKB. Kerja-kerja sosial yang dimaksudkan ialah membekal peralatan pilihanraya BN dalam kawasan Parlimen Kuala Kedah.

'JANGAN SERAH KEDAH DEKAT PENYAMUN'

No comments:

Post a Comment