Galeri kami

blog 'tak aktif', tapi facebook terus aktif (hehe)

Wednesday 22 June 2011

PAS Perak mampu rampas kembali negeri

Harakahdaily   
IPOH, 22 Jun: Dewan Pemuda PAS Negeri Perak menyokong penuh barisan kepimpinan PAS negeri yang telah dilantik di dalam mesyuarat pertama baru-baru ini bagi memberikan tumpuan menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 nanti.
Timbalan ketuanya, Raja Ahmad al-Hiss yakin ‘kabinet’ kali ini yang diterajui Pesuruhjaya PAS negeri, Ustaz Abu Bakar Hussien (gambar) adalah pasukan pilihan raya yang mantap bagi memimpin rakyat bersama Pakatan Rakyat (PR) untuk terus memastikan cita-cita Negara Berkebajikan akan menjadi teras dalam pemerintahan Kerajaan Negeri Perak kembali.
Ini, katanya sepertimana yang telah dipertegaskan oleh mantan Menteri Besar, Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin bahawa akan terus memastikan kebajikan rakyat diberikan keutamaan.
 “Malah kami amat yakin Kabinet Pilihanraya PAS Perak ini yang membariskan gabungan muka baru dan lama, serta anak muda profesional dan ulama  akan cemerlang dan berjaya untuk misi merampas semula pentadbiran kerajaan negeri nanti.

Pemuda PAS juga, katanya yakin pasukan itu akan berganding bahu dengan pimpinan DAP dan PKR negeri untuk mencapai kemenangan yang sama sepertimana PRU 12 lalu.
Tambah beliau, pihaknya juga yakin kekuatan Ustaz Abu Bakar dan Datuk Seri Nizar akan menghasilkan satu pasukan yang terbaik bagi berdepan dengan PRU 13 nanti.
"Pemuda PAS negeri komited akan bersama-sama dengan PAS Perak dalam menuju sasaran kita untuk merampas kembali negeri Perak seterusnya mendokong cita-cita untuk mewujudkan negara berkebajikan," katanya.
Kepimpinan PAS negeri sesi 2011-2013 terdiri daripada Mohammad Nizar yang kekal sebagai Timbalan Pesuruhjaya 1, bekas Setiausaha Perhubungan, Ustaz Misbahul Munir Haji Masduki diamanahkan sebagai Timbalan Pesuruhjaya 2 dan Pengerusi Badan Bertindak Peserta Felcra (BAPA) yang juga Yang Dipertua PAS Lenggong, Razman Zakaria dilantik sebagai Timbalan Pesuruhjaya PAS 3.
Dr. Muhaimin Sulam pula dilantik sebagai setiausaha yang baru menggantikan Misbahul.
Perlantikan Muhaimin yang juga Yang Dipertua PAS Pasir Salak dibaratkan sebagai 'sirih pulang ke gagang' kerana beliau pernah menyandang jawatan berkenaan sebelum melanjutkan pelajaran ke luar negara.
Bekas Timbalan Ketua Pemuda PAS Perak , Nuri Amin Endut dilantik sebagai Ketua Penerangan PAS negeri sementara Osman Maseri sebagai bendahari.
Dua penolong setiausaha telah dilantik iaitu Ismad Sahril dan Puan Mazidah.
Haji Asmuni Awi kekal sebagai Pengarah Pilihanraya PAS negeri.
Beberapa orang ahli jawatankuasa tambahan yang dipilih ialah Adun Lubuk Merbau, Zainuddin Yusuf, Ustaz Sidik Noor, Azhar Rafie, Muhammad K Y Tiang, Mohd Zamri Ibrahim, Khairul Anuar Ismail dan Puan Rosaini Ali.

No comments:

Post a Comment