Galeri kami

blog 'tak aktif', tapi facebook terus aktif (hehe)

Monday 5 September 2011

Umno BN cuba alih isu jual kewarganegaraan

Inilah gunanya para SB-SB yang pergi ke setiap ceramah PR, mereka ini tugas mereka ialah mendapatkan quote ucapan dari ceramah anjuran Pakatan, kemudia mereka bawa pulang seterusnya proses putar belit bermula, bertujuan untuk di "spin"
Syabas juru spin pihak United Melay National Organisation, nampaknya rakyat sudah makin lupa mengenai isu MyKAD SEGERA dan KG BARU dalam senarai daftar pemilih online sebagai yang layak mengundi.
Rakyat Malaysia yang bijaksana perlu ubah situasi ini kerana situasi amat mendesak kita supaya perubahan pucuk pimpinan negara perlu diubah dengan kadar segera.

Harakahdaily   
PARIT BUNTAR, 6 Sept: Isu sejarah yang membabitkan Mat Indera dan kematian Noramfaizul Mohd Nor di Somalia sedikit sebanyak telah mengalihkan perhatian negara terhadap hal perbuatan Umno BN menjual kewarganegaraan kepada pendatang asing tanpa izin (Pati) dan pemilik MyPR.
“Bagi saya Umno BN cuba sedaya upaya membenamkan isu penting ini, mereka dingatkan supaya jangan pandang sebelah mata terhadap kemampuan Pakatan bagi menangani kerja-kerja kotor BN yang perkuda SPR dan juga JPN bagi menambah jumlah pengundi hantu BN menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) 13 nanti,” kata Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak, Drs Khalil Idham Lim (gambar) dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini.

Katanya, isu pilihan raya yang adil tetap menjadi asas perjuangan Pakatan Rakyat memandangkan PRU sudah semakin hampir, petunjuk makin jelas di mana-mana, antaranya jalan di kampung kebanyakannya sudah siap hampir 100% diturap dengan tar yang baru.
Tambahnya, gula-gula politik makin giat diagih tatkala menjelang 1 Syawal baru-baru ini dengan jolokan duit raya menjadi petanda bahawa BN amat terdesak untuk meraih undi daripada rakyat.
Lidah Umno iaitu Utusan, ujarnya sanggup memutar belit kenyataan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu yang didakwa mengiktiraf komunis yang menyerang Rumah Pasung Bukit Kepong sebagai pejuang kemerdekaan sejati dalam ucapannya .
“Tetapi amat malang buat Umno BN kerana isu ini umpama sedang menggali kubur mereka (BN) sendiri, kerana fakta sejarah tidak boleh ditipu di mana ia telah dibukukan cuma tidak diajar secara menyeluruh di sekolah-sekolah,” katanya yang juga Adun Titi Serong.
Beliau berkata, dokumentasi tentang sejarah itulah yang dengan sendirinya mendedahkan siapakah sebenarnya Umno.
Meneuutnya, dan apabila rakyat tahu akan hal itu, sudah pasti parti yang dikatakan sebagai pembela bangsa akan ditolak oleh ahlinya sendiri.
Negara juga, ujarnya telah dikejutkan dengan kematian seorang wartawan Bernama yang menyertai misi bantuan kemanusiaan di Somalia sebagai wakil media.
“Sekali lagi isu ini telah menjelaskan kepada negara bahawa kerajaan pimpinan Najib Razak tidak serius dalam hal keselamatan nyawa rakyatnya,” ujarnya lagi.
Baginya, segala peristiwa dan juga isu yang berlaku itu merupakan tipping point buat rakyat Malaysia untuk berubah daripada mengundi BN kepada mengundi Pakatan Rakyat pada PRU 13 nanti.
“Lakukan perubahan besar ini dengan undi anda bagi menjelaskan kepada dunia bahawa Malaysia punyai sejarah dan nilai yang amat berharga iaitu jati diri anda sebagai warga negara yang berdaulat dan punya hak untuk menukar kerajaan.
“Rakyat mestilah menjadi guru kepada Umno BN yang sudah sangat alpa kepada amanah yang sentiasa dikhinati sejak 54 tahun. Mereka adalah pengkhianat kepada agama, negara dan bangsa mereka sendiri,” ujarnya.

No comments:

Post a Comment